2019. december 4., szerda

A mobilom elveszi az életem? ~ 1.rész

  Nem mondok újdonságot senkinek, ha azt állítom, a mobilunk nélkül már nem is tudnánk létezni. Nekem is a mindennapjaim része, már el sem tudok nélküle indulni otthonról. Ami viszont hatalmas probléma, hogy mostanában arra figyeltem fel, egyre több haszontalan dologra vesz rá a készülék. 

  Rengeteget görgetem a közösségi médiákat. viszonylag sokat játszom, de keveset használom a tanulás miatt letöltött appokat. A facebook-kal, instagram-mal és ezek testvéreivel a legnagyobb bajom, hogy legtöbbször csak céltalanul böngészgetek, hogy elüssem az időt. Odáig fajult a helyzet, hogy emiatt nincs kedvem olvasni, tanulni vagy valami kreatív és hasznos dolgot csinálni.
  Kiinduló pontnak azt terveztem, hogy letöltök egy alkalmazást, ami a telefonom a használati idejét méri és mindenféle statisztikákat gyárt (kicsit imádom a statisztikákat,számokat hupsz). Nem is figyeltem rá, kizártam az agyamból, hogy ez ott van, csináltam mindent ahogy eddig. 1 hét után terveztem megnézni az eredményeket, hogy ne befolyásoljanak a számok, ami mai napon telt le, úgyhogy itt az idő.

  Mire való az internet, ha nem arra hogy lejárassam magam? Szóval nézzük azokat az adatokat konkrétan!

  Ami engem először meglepett, hogy a facebook-ot én nem is használom sokat. Mármint a többihez képest persze. Az instagram viszont mindig "előkelő" helyet foglal el a listán, ha nem is az első. A második képen számomra nagyon durva, hogy mennyit színeztem, ráadásul egy pénteki napon. Elment másfél óra az életemből arra, hogy a telefonomon virtuális színeztem. Amikor nem is szeretek papíron színezni, pedig annak még haszna is lenne. 




   A következő két kép egy összehasonlítás, az elsőn az látható, amikor a legtöbbet, a másodikon amikor a legkevesebbet használtam a mobilom. Nagyon nagy a kontraszt, 3 és fél óra eltérés van a két érték között, ami magában nagy szám. Érdekes, hogy mindkét nap a közösségi médiákat használtam legtöbbet, az alkalmazások sem változtak, csak a használati arányuk.



  Átlagosan 2 és fél órát telefonozok egy nap, ami nem is hangzik a mai világban annyira soknak. Ha minden nap ténylegesen "csak" ennyit használnám az okostelefonom, valószínűleg nem született volna meg ez a poszt. Persze hivatkozhatnék arra, hogy a szüleimmel tartom a kapcsolatot vagy valami hasznos dolgot csinálok, például cikkeket olvasgatok, ami igaz lenne. Azonban ez nem mentség. Az adatokból is látszik, hogy ezek elenyésző százalékok. Most jöjjön a feketeleves, vagy ahogy az általános iskolai fizika tanárom mondaná: Most ugrik a majom a vízbe.


Közeledünk a nagy számok felé. Egy hét alatt ez a majdnem 4 és fél óra színezés valami hihetetlen. Ezek olyan alkalmazások, amelyeket ha egyszer megnyitok, nehéz bezárni úgy tűnik. És sehol az Instagram, sehol az Adobe Reader, én ezekre számítottam.


Azért összetettben a közösségi platformok vittek mindent a maguk 40%-ával, hát igen, kiszámítható volt azért ez a végeredmény. Majdnem 7 órát görgettem egy héten unalmamban, aminek az egy harmada (!) a TikTok-on ment el, amire ráadásul nem is gyártok tartalmat.



  Erre nehéz mit mondani. Egy hétből majdnem egy teljes napot a telefonomat néztem. 19 óra 1 percet használtam összesen a mobilomat. Ez megdöbbentő! Nem is tudok mit hozzá fűzni.



  Jó volt kicsit szembesíteni magam ezzel a dologgal, hiszen a számok nem hazudnak. Jövő héten folytatni fogom ezt a kihívást, bár a nehéz része csak most következik. 2 célom van: Lehető legkevesebb időre csökkenteni a mobiltelefon használatot és a maradék időben is csak tanulásra törekedni. Nagyon kíváncsi vagyok az eredményekre!

Addig is szép hetet nektek! 
Nekem pedig kitartást, sziasztok!

Solya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése