2019. december 1., vasárnap

Miután sorozat ~ Olvasónaplóm#1

Sziasztok!

   Sokan furcsának gondolnak egy szokás miatt, én szerintem csak korrekt vagyok. Többször előfordult már életemben, hogy elolvastam egy egész sorozatot, pedig az első része nem tetszett. Mégpedig azért, mert az egész történetről szeretnék véleményt alkotni, mert sokszor az első benyomás megtéveszt minket.

Vigyázz, nem vállalok felelősséget a spoilerekért, hiszen ez egész sorozatot átfedő kritika! (Ha minden részről szívesen olvasnál egy kicsit külön is, görgess lejjebb!)

Tartalom:
   Tessa beköltözik az egyetemre, ahol megismeri Hardint és a barátait. Kettejük kapcsolata elég egyedinek mondható, folyton veszekednek valamin, próbálják kitalálni mit is éreznek egymás iránt, miközben Tessa-nak ott van a gimis fiúja. Mindkettejük életében emellett kezdődnek a bonyodalmak, melyeket kisebb-nagyobb sikerrel oldanak meg.

Összefoglalva:
   Nehezen sikerült összeszednem a gondolataimat a sorozattal kapcsolatban, mert rengeteg érzés kavarog bennem. Sajnos nem jó értelemben... Az írói stílus (már amennyire fordításból meg tudtam ítélni) folyamatosan javult, egyre könnyebb és élvezetesebb volt olvasni, a sok szóismétlés is elmaradt az utolsó regényeknél már. A tűz viszont Tessa és Hardin kapcsolatában ezzel szemben egyre gyengült, a végén már kialudni látszott. Az érdeklődésemet semmi nem tartotta már fent az utolsó részben, csak vártam a végét. Izgalom a harmadik könyvtől már nem igazán volt, a gyötrődés persze megmaradt. Semmiképpen sem lesz újraolvasós a sorozat, ha engem kérdeztek, lehet egyszer sem kellett volna.

 

Anna Todd

After ​– Miután 5/2*

Nagyon rossz kezdés, erről beszéltem a bevezetésben. Rég adtam 2 csillagot, de ennek is eljött az ideje. A borító még elmegy ( az eredeti, a filmes valami förtelem), na de a történet. Teljesen sablon, rengeteg a szóismétlés, néhol még egy mondaton belül is. Ha annyi pénzem lenne, ahányszor elolvastam ezeket a szavakat: „aljaskodik”, „gonoszkodik” stb., szerintem gazdag lennék. Ez a macska-egér játék már egyáltalán nem szexi! A csaj nagyon szenvedést vágott le, mint Rentai Reni a SzJG-ben. Arról nem is beszélve, hogy egyszerre 3 csávóval is próbálkozott. Folyton arra hivatkozik, hogy Hardin lelki sérült, de szerintem ő is az, a sok hisztivel, meg kavarással. Én nem tudom, hogy ez a lány/nő milyen értékrenddel rendelkezett, de néha azt gondoltam, hogy semmilyennel sem. Nem láttam benne semmi példaértékűt, remélem fiatalok nem olvassák.










5/3,5* After ​We Collided – Miután összecsaptunk


Jobb, mint az első, ez tény. Az is tény, hogy nem idegesített fel annyira, mint az első. Teljesen közömbös volt a regény kb. kétharmada, csak olvastam a folyamatos hisztit minden miatt. Ami nagyon nem tetszett, hogy semmi mellékszereplő, csak a két ember párbeszédjét és az egymásról alkotott gondolataikat olvashatjuk 300 oldalon át. A legvége talán még izgalmasnak mondható, de tényleg csak az utolsó pár oldal.







After ​We Fell – Miután elbuktunk  5/4*



A színvonal egyre nő, erre vártam! Már annyira nem untatott,mint az első 2 rész, a vége megint viszonylag érdekes volt. Rekord idő alatt sikerült elolvasnom, bár inkább ezt a saját kitartásomnak tulajdonítom, mint a regény érdemének. Mondjuk akkor iszonyú büszke voltam Tessára, amikor elköltözött Seattle-be. Ezt gondoltam magamban: Ezaz kislány, így kell ezt csinálni!







5/3* After ​Ever Happy – Miután boldogok leszünk



Kettős érzések kavarognak bennem. Rövidnek éreztem, mert az előző rész majdnem kétszer ilyen hosszú volt és így elég lecsapott lett a vége. Másrészt hosszú volt, mert úgy tűnt, nincs mit mondania az írónőnek, rengetegen oldalon csak az időhúzás. Sok évek múlva fejezet már az őrületbe kergetett. Végül mégis hatalmas csalódás lett, valami nagy bummra számítottam, amiből semmit nem kaptam meg. Ez a kapcsolat tüzesebb véget érdemelt volna.





Nektek hogy tetszett a sorozat? Vagy még esetleg csak tervben van?



Szép napot!
Solya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése