2020. március 13., péntek

A mobilom elveszi az életem? ~ 2.rész


   Vége annak a bizonyos egy hétnek, amikor megpróbáltam a minimálisra csökkenteni a telefonom használatát. Első pár nap nem igazán nehéz, inkább fura volt. Sokszor figyelmeztetnem kellett magam, hogy ne nyissam fel a telefonom, inkább keressek más elfoglaltságot. Ez akkor vált problémává, ha unatkoztam, vártam valamire, órák közötti szünetben mondjuk. Számomra brutális volt az a szám, ami előző héten a végeredmény lett, azon voltam, hogy ezt sokkal csökkentsem. Na nézzük, mennyire sikerült. (Ha nem tudod, miről is beszélek, katt ide.)




  Bele is csapok a közepébe! Az összes napom ebből a 4 alkalmazásból állt, különböző arányokban. Úgy tűnik, hogy ezekről nem tudok lemondani semmiképpen sem. A Telefon és a Messenger egyértelmű, a kapcsolattartás a telefon elsődleges célja. A molyt hasonló célokból, legtöbbször inkább fórumként használom. Ezek fontos szerepet játszottak előtte is, viszont érdekel, hogy például az Instagram vagy a TikTok és még a játékok is eltűntek teljesen.


   A kontraszt megint elég nagy, a legtöbb használati idő ötöd része a legkevesebb. Ez egyébként azért különös, mert előtte is ez volt az arány. Viszont itt a legnagyobb összérték is kisebb, mint előző héten a legkisebb. (Kicsit büszke lettem magamra, na) Említettem, hogy eleinte nehéz volt, főleg ha nem itthon voltam. Később csak elraktam valamelyik polc tetejére a telefonomat, aztán este gondoltam rá újra. Gyorsan beleszoktam az új kerékvágásba.




   Összesen majdnem 8 órát használtam 1 hét alatt a telefonom, ami nagyon megdöbbentő, tekintve hogy ez több mint másfél órával kevesebb mint a az előző hét összértékének a fele. Ezzel az számmal már ki tudnék békülni máskor is! 1 óra 6 perc a napi átlag időm, ami nem is rossz a 2 és fél órához képest. 



   Ezen a képen kicsit összesítve is látszanak a számok. Sajnos ezt a jó átlagot nem sikerült megtartani továbbra is, de az jó hír, hogy bőven nem használtam annyit a készüléket, mint előtte. Remélem ez hosszú távon is ki fog tartani, legalábbis én azon leszek. 


Elértem a céljaim?
   A záródolgozatomban sokat haladtam, gyorsabban mint a kísérlet előtt. Blogbejegyzéseket is írtam, olvastam is sokat, talán másfél könyvet. Másfél hét alatt ez nekem jó eredmény. Semmiről sem maradtam le a közösségi oldalakon, 1 hét kihagyás után is ugyanazok a tartalmak fogadtak újra. Az is fontos, hogy egy hosszú projektnek is a végére értem, amit az egyik jó barátnőmnek adtam ajándékba. Jó kis hét volt, én tanultam belőle. Szerintem abszolút teljesítettem az elvárásaimat, úgyhogy én boldogan tekintek vissza erre a 2 hétre.



Ti mennyit telefonoztok naponta? Csináltatok már hasonló "kísérletet"?
Solya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése