2020. március 19., csütörtök

Pár molyos-kihívás (nem csak) karantén idejére

   Két éve még azt sem értettem tulajdonképpen mik ezek, főleg nem azt, hogy mire jók. Kicsit mesélek nektek róluk, aztán meg is mutatom az idei kedvenceimet. Molyon sok hasznos funkció van, de az egyik kedvencem egyértelműen a kihivások. Igazából ezek mások által megalkotott feladatok, amelyeket ha teljesítesz, kaphatsz értük plecsniket. Most talán egy kicsit több időtök lesz olvasni, ha van kedvetek, probáljátok ki az én választottaimat vagy keressetek magatokhoz illőeket!


Na de ez miért is jó neked?

   Rendszerezni tudod az olvasásaidat, könnyebb odafigyelned, hogy minél több féle könyvet olvass és amikor egy év odafigyelés után megkapod a plecsnid, az hatalmas boldogság. Nem nagy ajándék, igazából csak egy kép a profilodon, de ha sokat dolgozol érte, hidd el, neked is nagy jelentése lesz.

 Nézzétek, nekem már elég sok összegyült egy év alatt, szám szerint 25. Mindig szépen elrendezgetem, az van legelöl amire a legbüszkébb vagyok. 2018-ban sajnos nem, de tavaly sikerült a 10000 oldal, aminek nagyon örültem. A második plecsnit azért kaptam, mert 2019-ben minden olvasott könyvemhez írtam értékelést. Ez a kettő a kedvencem, de a többi, ami az első sorban van, azok is közel állnak a szívemhez.


1. Lóverseny
Forrás: https://hu.museum-digital.org/index.php?t=objekt&oges=229199

   Ez egy olyan kihívás, ahol előre nem tudod a pontos feladatod. Az egész egy társasjátékra épül, a kihívásgazda dob neked, majd a mezőn szereplő feladatot kell teljesítened. Sajnos én nem állok túl jól, mert kikapom az összes lovas mezőt, azokkal pedig hadilábon állok. Jelenleg a 11-es mezőn vagyok, de még egyenlőre csak gondolkozom, mivel tudnám teljesíteni. 


2. Olvassunk együtt kortárs magyar műveket 2020-ban


   Mivel sokáig nem szerettem, vagyis inkább hallani sem akartam magyar szerzős könyvekről, így fontosnak tartom, hogy egyre többet olvassak ilyen műveket. Bennem megdölt az a tévhit, hogy csak az idegen nyelven írt könyvek lehetnek jók, ezért remélem szépen lassan eltűnik ez a hétkönapokból. Sok hasonló kihívás van, ez csak egy közülük, de én is többre jelentkeztem, mert fontos, hogy ismerjük a magyar kortárs és nem kortárs műveket egyaránt.


Forrás: https://moly.hu/kihivasok/sporoljunk-ossze-magunknak-egy-konyvet-2020
   Tavaly is teljesítettem ezt a kihívást, egyértelmű volt, hogy idén is részt veszek rajta. Ki ne csatlakozna egy olyan kezdeményezéshez, ahol a lényeg a spórolás, hogy aztán lelkiismeret furdalás nélkül vehessen magának egy könyvet? Én minden elolvasott mű után 200 forintot raktam félre, amiből a Fellegszállót vettem meg végül, persze imádtam, hiszen Kerstin Gier könyv. 

4. Könyvbingó 2020

   Ez az abszolút legösszetettebb kihívás a listámon, 100 kritériumot kell figyelembe venni, de csak 20-nak kell megfelelni. A lényeg, hogy 2 sorban/oszlopban/átlósan kell kipipálni a számokat, mint egy rendes bingóban. Még persze sehogy sem állok vele, majd összesítek pár hónap múlva. 

5. Molysakk címkékkel III.

   Kezdünk haladni a kedvenceim felé. Ennek is nekiálltam már tavaly, de 2 olvasás híján sajnos lecsúsztam a plecsniről. Bár igazából csak nyáron találtam rá erre a gyöngyszemre. Hasonló, mint az első kihívás, csak itt nem társasjáték tábla van, hanem sakk tábla és a kihívásgazda bábut sorsol neked. Ez azon kihívások csoportjához tartozik, amelyekre folyamatosan figyelned kell, hiszen szükséges a kommunikáció a kitalálóval. 

6. 2020-ban 20%-kal növelem a „Saját könyvek olvasottsága” mérőmet!



Forrás: https://moly.hu/kihivasok/2020-ban-20-kal-novelem-a
-sajat-konyvek-olvasottsaga-meromet

   Mindenképpen ez idén a legnagyobb kihívásom, ezt lesz a legnehezebb megoldanom. Egyben ösztönöz arra, hogy ne vegyek új könyveket és elolvassam az összes itthon várakozó kötetet a polcomról. Ezzel sem állok túl fényesen, 20%-ból 2%-ot sikerült feltornáznom két és fél hónap alatt, de idáé eddig csak 3 könyvet vettem, úgyhogy haszna már volt a kihívásnak.


   Az idei kedvencem, dobogos első helyezett. A kritériumokat mintha nekem írták volna, a hozzá készített mini olvasó napló egyszerűen gyönyörű, egyébként én ihletett is kaptam tőle. Már teljesítettem 8 pontot a listáról, alig várom, hogy ez a gyönyörű plecsni az első sorban helyet foglaljon magának. Ha csak egy kihívás lesz idén, amit megcsinálsz, akkor ez legyen az!


Oszd meg velem is a kihívásos élményeidet!


Készült egy lapozós poszt ehhez a bejegyzéshez az isntagram profilomon, ha van kedved nézz fel oda is, ha pedig tetszik, kövess be. Egy boldog és hálás mosoly lesz a jutalmad.


Kitartást és sok jó könyvet kívánok,
Solya

4 megjegyzés:

  1. Én a 80%-osra jelentkeztem, kb 0 az esélye, hogy tudom teljesíteni, de hátha :D

    VálaszTörlés
  2. Annyira örülök, hogy belevágtál az Anti Tsundoku kihívásba, amit készítettem. Én magam is imádom és annyit ígéretek jövőre is lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük :3 Eddig elég jól haladok vele, remélem sikerül ^^

      Törlés