2020. április 30., csütörtök

A méret a lényeg? ~ [Saját] Booktag

   Már egy korábbi bejegyzéstem írtam arról, hogy néha megrettenünk egy könyvtől, így sokszor elveszünk magunktól egy szuper olvasási élményt. Az előítéletek itt is velünk vannak, pedig annyiszor hangoztatja mindenki, hogy ne a borítójáról ítélj meg egy könyvet. Emberek vagyunk, természetes, hogy a fejünkben első látásra megszületik egy kép, azonban azon már tudunk dolgozni, hogy ez késöbb megváltozzon. Még mielőtt azonban megnéznénk az én választotjaimat, megválaszolom a címben feltett kérdést: Nem a méret a lényeg csajszik! A fontos az, ami belül van! 


1. Melyik a legvastagabb könyved?
Móricz Zsigmond: Naplók 1926–1929   Kezdjük ezzel az egyszerű kérdéssel, amihez segítségül hívtam a moly adatbázisát. Ha minden igaz, oldalszám szerint az Elfújta a szél(1180oldal), de mivel az két kötet, így szerintem nem lenne igazságos. Vagyis a győztes Móricz Zsigmond naplója(832 oldal), remélem egyszer lesz energiám elolvasni. 





Dönsz Judit (szerk.): Ezerarcú bolygónk: a Föld
2. Melyik a legvékonyabb könyved?

   Szintén ugyan onnan olvastam le a válaszom, az pedig nem más, mint egy tudományos apró kis könyvecske, ami tökéletesen bemutatja, hogy pöttöm koromban imádtam a tudományt. Leginkább a dinókét voltam oda, de érdekelt a történelem és az űr is. 





3. Melyik a legnagyobb könyved?
Nyáry Krisztián: Így szerettek ők   Ez éppen aktuális, hiszen már a közepénél tartok. Egyszerűen oda meg vissza vagyok az egész projektért már hosszú évek óta. Ez pedig nem más, mint az Így szerettek ők 1-2 ( 270 mm x 180 mm), a két kötet természetesen kiemelt helyet foglal el a polcomon, nem mellesleg pedig gyönyörűek. 





Petőfi Sándor: A helység kalapácsa4. Melyik a legkisebb könyved?
   Számomra ez egy nagyon kedves emlékhez fűzödik, mert én régen sokat jártam matekversenyekre (ne kövezzetek meg, köszi), és egy ilyen alkalmon kaptam ezt az aprócska könyvet, ami A helység kalapácsa. Sok szép élmény jut eszembe, ha ránézek, pedig soha nem értem el említésre méltó eredményt.





Bíró Szabolcs: Liliom és vér5. Melyik az a könyv, aminek féltél nekiállni a vastagsága miatt?
   Ez nehéz kérdés, mert elég sok ilyen volt az elmúlt években. Nyilván mindig más számított hosszúnak, ez eléggé függ az életkoromtól. Legegyszerübb talán, ha a közelmúltból mondok példát, ilyen volt a Liliom és vér (344 oldal, de a kemény kötés miatt többnek tűnt), de az Üvegtrón (544 oldal) is. Szegények méltatlanul sokat vártak egymás mellett a polcomon. 




Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó6. Melyik a kedvenc vastag könyved?
   Egyre nehezednek a kérdések. Legyen az Ármány és kézfogó (704 oldal), bár ha lehetne az egész sorozatot ide sorolnám, mestermű az egész az elejétől a végéig. Minden sorát imádtam, az összes szereplőt úgyszintén, alig várom, hogy elolvassam a többi részt! 





7. Melyik a kedvenc vékony könyved?
   A kis herceg (92 oldal) és a Semmi (182 oldal) állnak versenyben a fejemben a pozicíóért, nehéz a döntés. Talán inkább mégis A kis herceget mondanám, mert lehet klisés vagyok, de nekem nagyon fontos szerepet játszott az életemben ez a könyv, tavaly pedig 12 év után újraolvastam és másodszor is hatalmas benyomást tett rám ez a kötet. 






Neil Gaiman: Északi mitológia8. Melyik könyved lehetne hosszabb is?
   Nem akartam ide sorozat részeket rakni, aztán megleltem a tökélest. Ezt a könyvet egyzser mindenképpen meg kell vennem, nagyon sajnálom, hogy nem hosszabb, segített beleszeretni egy világba, ami azóta is közel áll a szívemhez. A történelemmel való próbálkozásaim egyik első kötete ez a szépség, ami minden hozzáfűzött reményt felülmúlt, ez pedig Neil Gaiman Északi mitológia (208 oldal) című könyve. 



Anna Todd: After We Fell – Miután elbuktunk9. Melyik az a könyv, amiből hiányozhatna 100 oldal, nem bánnád?
   Gondolkodási idő nélkül rá tudom vágni a számomra legegyértelműbb könyvet, nem is egy könyvet, hanem egy egész sorozatot. Annyira botrányos volt, hogy még külön bejegyzést is írtam a Miutánról itt  a blogon. Ami pedig számomra érthetetlen, hogy rövid idő alatt ennyire népszerű lett. A második (548 oldal) és a harmadik (674 oldal) rész szerintem egyébként is felesleges, máris 1200 oldallal kevesebb lett a történet. A filmről már nem is beszélve.


10. Inkább a vastag vagy inkább a vékony könyveket szereted olvasni?
   Van ami kerek egész akkor is, ha csak pár oldal, ilyenek például a novellák is. Viszont ha valamit kedvelek, akkor szeretek abból minél többet kapni. Plusz imádatom a mellékszereplők iránt az évek alatt semmit sem csökkent, nekik is több szerep jut egy vaskosabb kötetben. Emiatt a kedvenceim között inkább rengeteg oldalszámos könyvek és sorozatok foglalnak helyet, úgy tűnik telhetetlen vagyok. 



Ha van kedved, csináld meg a kihívást és linkeld nekem vagy jelölj meg benne valahogy, mert érdekelnek a te válaszaid is!

Soha ne gondolj rosszra,
Solya



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése