2020. április 22., szerda

Angol tanulás csak egy telefonnal ~ Megkíséreltem a lehetetlent

Ki az, akiben még nem merült fel egyszer sem, hogy megtanul valamilyen idegennyelvet? Sajnos a magántanár elég költséges, sőt időigényes is. Igazából lusták is vagyunk, de az okos telefonok mára már mindenre nyújtanak megoldást. Az már nagyobb kérdés, hogy ez mennyire válik be. Rengeteg angol tanulós alkalmazás van a virtuális áruházakban, elég sokat próbáltam már közülük. Voltak vicces, unalmas és haszontalan appok is, elég sok időbe telt a keresgélés, a tapasztalatszerzés. Ezt szeretném most megspórolni nektek, remélem kicsit azért megkönnyítettem a helyzeted!

Amit rólam tudni kell, hogy sosem tanultam angolt iskolában, így szinte teljesen a nulláról kell az alkalmazásnak engem oktatnia. Hát feladtam a leckét az biztos. Ennek a tudatában olvassátok a bejegyzés további részét, ha egyszer sikerül megtanulnom  minimális szinten a nyelvet, akkor majd más szemszögből is megvizsgálom ezt a problémát.


A linkek mind Play Store-osak, bocsi IPhonosok.



Az örök klasszikus, legelőször ez jön szembe mindenkivel. Senki sem tökéletes, így a legnépszerűbb oldalnak is vannak hibái, sajnos nem is kevés. Elég sokáig használtam az évek alatt, legalább háromszor álltam neki kiismerni az angol nyelv rejtelmeit a segítségével, de nem sok sikerrel. Mindenképpen együtt kell használni a számítógépes és a telefonos platformot, mert csak a böngészős változatban elérhetőek a nyelvtani magyarázatok, viszont a telefonos alkalmazásban több féle feladat van. Azonban a feladatok változatosak, könnyű kezelni ezt az applikációt és kinézetre is elég pofás.

Egy remek szótanulós app, egyszerű, de nagyszerű illusztrációkkal. Talán ezt használtam a legtovább, mert könnyen beépíthettem a napomba, hiszen csak 5 percet lehet használni naponta (igazából nem emlékszem hány óránként tölt újra). Az pluszpont, hogy kategóriákba vannak rendezve a szavak, ez akkor jó, ha célzott területen akarjuk elmélyíteni a tudásunkat. A prémium eladása viszont számomra nagyon zavaró volt, de ezt ki lehet bírni.

Sajnos magyar nyelv nincs benne, de minimális angollal el lehet boldogulni vele. A lényege a hallásértés, szól a zene és közben ki kell egészíteni a szövegét szavakkal. Jó móka, bár mi inkább játéknak fogtuk fel a dolgot, valószínűleg hosszú távon ezt sem tudnám használni. Egyszeri kipróbálásra mindenképpen ajánlom, esetleg még vizsgák előtt is jó lehet.

Egy újabb szótanulós alkalmazás, viszont ez foci tematikájú. Nem zavaróan, úgyanúgy az alap szavakat próbálja megtanítani, de azért mindenhol ott van egy labda vagy egy szurkoló ember. Aki utálja a focit, annak nem ajánlom, mert irritálni fogja. Van benne verseny más játékosokkal, amit akár a saját ismerőseiddel is kipróbálhatsz. Én személy szerint ezt szerettem benne a legjobban, mert gyorsan kellett reagálni és ilyenkor tényleg kiderül, mi az, amit már megtanultam. Ezt is elég sokáig használtam, bár párhuzamosan a Drops-szal.

+1
Az egész egy hatalmas vicc. Remélem senki nem ezzel akar levizsgázni, mert annak csúnya vége lenne. Valamilyen fordítóból kölcsözni a szavakat ez a csodás alkalmazás, de hihetetlen butaságokat képes már az első szinten is művelni. Nem tudom, más nyelven milyen, de a magyar nagyon nem megy neki, az biztos.



Rengeteg példát tudok még hozni, jót és rosszat egyaránt. A tökéleteset azonban nem fogod megtalálni, erre már sikerült rájönnöm, pedig évekig próbálkoztam ám. Viszont ha eléggé odateszed magad, hasznosak lehetnek. Tedd szokássá, építsd bele a napodba, így nem lesz teher, amit szépen lassan el fogsz hagyni. Biztosan van pár szabad perced napközben, például amíg vársz a buszodra vagy reggelizel, esetleg lefekvés előtt.

Nektek milyen tapasztalataitok vannak a hasonló appokkal?

Jó tanulást,
Solya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése